A guru szó a gu és a ru szótagokból ered, melyben a gu a tudatlanság, sötétség, a ru pedig ezek eltávolítója, így a guru az a személy, aki eltávolítja a tudatlanságunk sötétségét.
A mester, ahogy Ramana Maharsi mondta, belül van, s a meditáció is arra szolgál, hogy eltávolítsa azt a tévképzetet, miszerint ő csak külső lehet. Ha a mester, akire várunk, egy másik ember lenne, akkor előbb-utóbb el is kell tűnnie, s mi haszna lehetne egy efféle tünékeny lénynek? Mihelyst úgy véljük, hogy különálló individuum vagyunk, vagy azonosítjuk magunkat a testünkkel, szükségessé válik számunkra egy külső mester is, aki pedig szintén úgy fog megjelenni, mint akinek teste van. Ha azonban mi magunk többé már nem azonosítuk magunkat helytelenül a testünkkel, akkor rá fogunk ébredni arra, hogy a mester nem más, mint Önmagunk. (Maharsi)
Az én életemben az első spirituális mester láma Ole Nydahl volt, aki 1995-ben bevezetett a tudat igaz természetébe. Őt követte Tenzin Wangyal rinpócse, aki megmutatta, hogy hogyan értettem félre húsz éven át a meditáció elméletét és gyakorlatát. Végül pedig Ramana Maharsi nyomán jöttem rá arra, hogy hogyan értettem félre mindent, amit spiritualitásnak neveztem az életemben.
Jeff Foster könyvei és előadásai villantották fel számomra, hogy mit jelent valójában a legmélyebb elfogadása mindannak, amit életnek nevezünk - s hogy egyáltalán létezik ilyen forgatókönyv bármelyikünk számára.
Dr Madan Kataria pedig életem legnagyszerűbb eszközét adta ahhoz, hogy megtanuljak tudatosan jelen lenni a mostban, és az ezzel kapcsolatos tapasztalataimat átadhassam másoknak is. Még ha nem is sikerült ezt eddig maradéktalanul megvalósítanom :D
Őelőttük szeretném kifejezni ezúton a tiszteletemet a Guru Purnima alkalmából!
Valójában a guru korántsem annyira fontos, mint maga a tanítvány. Ha az ember teljes odaadással fordul imádata tárgyához, akkor még egy kődarab is a Legfelső Úrrá változhat. (Maharsi)
VálaszTörlésSzükség van-e gurura? - Mihelyt az ember kicsinek gondolja önmagát, rászorul a nagyra, a gurura. (Maharsi)