2014. december 3., szerda

Buddha-mosoly

Az egyik legegyszerűbb technikát, mely a nevetéssel és az öröm tanulásával kapcsolatos, vagyis a "Buddha-mosolyt", bárki kipróbálhatja, a következőképpen:

Elalvás előtt, lefekvés után, egyszerűen kezdjünk el mosolyogni. Még ha eleinte erőltetettnek is tűnik, hamar észre fogjuk venni, hogy pusztán az ajkak ilyen fizikai elrendezése is belső változást hoz a lelkünkben. Észrevehetjük, hogy az elalvás gyorsabban jön a megszokottnál, és pihentetőbb lesz, reggel pedig sokkal könnyebben és frissebben fogunk felébredni.

Azonnal kellemessé válik a hangulatunk, és ami még érdekesebb, az esetleges kellemetlen gondolatok gyorsan elillannak, rajtunk kívül maradnak.


Az elalvás előtti, úgynevezett alfa-rezgések olyan tudatállapotot generálnak, mely nagy jelentőségű az agyi önprogramozás szempontjából is, hiszen ilyenkor a jobb agyféltekénk intuitív, gyermeki énje szabadon engedheti az energiáit. Ha két agyféltekénk együttesen működik, összhangba kerülhet a fogalmi és képi gondolkodásunk, illetve az ésszerű és leleményes, érzelni munkamódok egyszerre és egymást támogatva érvényesülnek. Jobbá válik a pihenés, az emésztés, a szervezet védelmi rendszerének működése, és akár még az álmaink is szebbé válhatnak.

Aki még nagyobb adagra vágyik a nyugtató hatású és fájdalomcsökkentő hormonokból vágyik, elalvás előtt majszoljon egy kis banánt. A banánban található triptofánból a szervezetünk szerotonint készít, ami az emberi szervezetben örömhormonként funkcionál.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Ha építő szándékkal teszed, szólj hozzá bátran a bejegyzéshez!